miercuri, 20 iulie 2011

Adrian Păunescu ar fi implinit astăzi 68 de ani!!!

Adrian Păunescu (n. Adrian Păun, 20 iulie 1943 Copăceni,Bălţi Republica Moldova — d. 5 noiembrie 2010 Bucureşti) a fost un poet, publicist, textier şi om politic.
În 1960 a debutat ca poet, îar mai târziu intre 1973-1985 a fost organizatorul Cenaclului Flacăra. Odată cu înfiintarea şi coordonarea Cenaclului Flacara, intră în atenţia mass-mediei, ulterior devenind chiar jurnalist şi om de televiziune. De-a lungul timpului s-a implicat activ şi în viata politică a ţării.
Mărturie a faptului că îi placea să scrie şi că avea talent ne sunt sutele de volume pe care nu le-a lăsat moştenire, site-ul său dar şi blogul .
Pe 5 noiembrie 2010, Adrian Păunescu părăseşte lumea celor vii, la Spitalul de Urgenţă Floreasca, în urma unei lungi suferinţe. Înainte de a muri a scris o poezie pe patul de spital pe care a intitulat-o "De la un cardiac, cordial". Scriitorul îşi îndeamnă semenii prin intermediul acestor versuri să îşi "păzească inima şi gândul". 


"De la un cardiac, cordial"
                                             de Adrian Păunescu

"De-aicea, de pe patul de spital
Pe care mă găsesc de vreme lungă,
Consider că e-un gest profund moral
Cuvântul meu la voi să mai ajungă.
Mă monitorizează paznici minimi
Din maxima profesorului grijă,
În jurul obositei mele inimi
Să nu mă mai ajungă nicio schijă.
Aud o ambulanţă revenind
Cu cine ştie ce bolnav aicea,
Alarma mi se pare un colind
Cu care se tratează cicatricea.
Purtaţi-vă de grijă, fraţii mei
Păziţi-vă şi inima, şi gândul,
De nu doriţi să vină anii grei
Spitalul de Urgenţă implorându-l.
Eu vă salut de-a dreptul cordial
De-a dreptul cardiac, precum se ştie,
Recunoscând că patul de spital
Nu-i o alarmă, ci o garanţie.
Vă văd pe toţi mai buni şi mai umani
Eu însumi sunt mai omenos în toate,
Dă-mi, Doamne, viaţă, încă nişte ani
Şi ţării mele minima dreptate!".


Mai multe detalii despre viaţa şi activitatea lui Adrian Păunescu găsiţi aici

Niciun comentariu: