miercuri, 10 august 2011

Festivalul de Film Istoric - Râșnov 2011 - a doua zi

Sâmbată 6 august. A două zi a festivalului a început, la ora 10.00, cu proiectia filmului ”Toate pânzele sus”, proiecție ce a avut loc la cinematograful din Râșnov. La ora 11.00, în Gradina Cetății a avut loc dezbaterea ”Atacurile teroriste din septembrie 2001”. La dezbaterea ce a fost moderată de Bogdan Hrib, scriitor, editor și fondator al editurii Tritonic, au participat Nicolae Pepene - directorul festivalului și al Cetății, și Dan Dimăncescu - consulul onorific al României la Boston. 

Dezbaterea a ținut în jur de 50-60 de minute, după care a urmat proiecția documentarului realizat de National Geographic, ”11 septembrie. De ce?”, la cinematograful Râșnov.  De la ora 17.00, Biserica Evanghelică a găzduit un concert pentru vibrafon și ansamblu de coarde. Între noi fie vorba, nu e genul de muzică după care să mă topesc. Dar cum bine zice o vorbă din popor, gusturile nu se discută. De ce spun asta? Pentru că biserica era aproape plină. La ora 18.00 ne-am mutat la cinematograf, acolo unde Alin Mureșan scenaristul filmului ”Demascarea” (R: Nicolae Mărgineanu, Români 2010) a discutat cu cinefilii despr film, dar și despre cartea cu același nume pe care a lansat-o. Pe scurt, filmul prezintă mărturii ale oamenilor care au trăit pe pilea lor fenomenul de la Pitești. Discuția dintr public și scenarist a fost moderată de Claudia Nedelcu, editor coordonator TVR.
După film am fugit la Cetate unde ne-am delectat cu un concert de jazz cu piese celebre din muzică de film, susșinut de ansamblul Stell Jazz Cafe, din Hunedoara. 
Seara a continuat cu proiecția unui medalion Nicholas Dimăncescu, comentat și dezbătut de Dan Dimăncescu, tatăl lui Nicholas și Cristian Lașcu, speolog și redactor șef la National Geogaphic România. Pentru cei cae nu știu cine este Nicholas Dimăncescu a fost regizorul american de origine română. În momentul în care a murit se afla în România pentru a filma un documentar despre obiceiurile dacilor, când a căzut de la o înălţime de aproximativ 150 de metri.  Acesta este cel de-al treilea documentar pe care Nicholas Dimăncescu încerca să îl filmeze în România, după ce alte două, care aveau ca temă România în timpul Primului şi celui de-al Doilea Război Mondial, fuseseră deja difuzate în ţară şi străinătate.



Dan Dimăncescu a rămas până la finalul programului, în jurul orei 1.00 noaptea, vizionând alături de noi cele două documentare ale fiului său Nicholas, ”Ultima redută” (Hill 789: The Last Stronghold) și Cavalerii aerului: Lupta deasupra României (Knights of the Sky: Air War over Romania). 
Dacă proiecțiile din Grădina Cetății s-au terminat în jurul orei 1.00, noi am ajuns la pnsiune in jurul orei 2.00, pentru că am rămas să trângem aparatura, scaunele și ce mai era pe-acolo. Bineînțeles că, odată ajunși la pensiune, nimeni n-a mers la culcare. Am stat pânî la ora 4 dimineața și am sărbătorit cei 23 de anișori pe care i-am îndeplinit. Nu vă povestesc acum cum ne-am trezit dimineata și cum a fost ziua de duminica, dar o voi face în următorul post :) Acum, la culcare...noapte bună..iar e ora 3 și eu nu dorm :P


Niciun comentariu: