miercuri, 10 august 2011

Festivalul de Film Istoric - Râșnov 2011 - prima zi

Suntem deja în a 6-a zi a Festivalului de Film Istoric Românesc, de la Râșnov, și eu încă nu v-am povestit nimic. Aș spune fără încetare ca e un festival unic și fascinant și merită toată atenția noastră.
Voi începe cu ziua deschiderii. A treia ediție a festivalului de film istoric românesc și-a deschis porțile vineri, 5 august. Festivitatea de deschidere a avut loc în Grădina Cetății Râșnov, începând cu ora 20.00. Organizatorii au programat pentru prima seara un concert de muzică și dansuri tradiționale argentiniene - Tango Argentino, urmat de proiecția filmului ”Legământul” (”The Oath” - R: Laura Poitras, 96 min., USA 2010).

Dechiderea FFIR s-a suprapus cu festivalul de muzică pop pentru copii organizat de Mihai Trăistariu, dar din fericire am avut public care a preferat cultura în locul ”noilor talente” care urmau a fi descoperite de Trăistariu. Nu zic ca nu e o idee faină, dar sonorizarea alăsat mult de dorit..copiii se auzeau urlând, nicidecum cântând. Dar nu aici doream să ajung. Doream doar să spun că festivalul a debutat cu dreptul și pare să prindă rădăcini în rândul turiștilor. Am întâlnit oameni care au venit în Râșnov, în această perioadă, special pentru acest festival.
Pe lângă ideea fantastică a organizatorilor de a face acest festival, genială mi se pare și echipa. O mână de oameni care înțeleg ce înseamnă colegialitate, lucru în echipă și armonie. O echipă care știe să lucreze când este treabă și să se distreze în puținul timp ”liber”.
Mă bucur că sunt alături de ei, pentru că sunt niște oameni extraordinari de la care, chiar ai ce învăța.

Niciun comentariu: